dinsdag, mei 02, 2006

Favo Babes deel 3:Eukalypta



Nooit heb ik het in mijn hoofd gehaald om een vrouw voor heks uit te maken. Ik associeer het woord heks met een lelijke ouwe toverkol op een bezem en grote pukkel op haar neus. Eukalypta, de vriendin van Paulus de Boskabouter is er een goed voorbeeld van. In een eerdere posting had ik al eens gemeld dat Brechtje van Hulten van Goedemorgen Nederland de twijfelachtige eer toekwam om tot mijn selecte groepje favo-babes te horen. Dat is nog steeds zo maar dankzij Brechtje heb ik tot mijn kennisgemaakt met een heks! Het betreft Susan Smit, een schrijfster die wekelijks in het ontbijtprogramma als boekenrecensente te gast is.

Sindsdien volg ik Susan en ben ik er van overtuigd geraakt dat zij iemand die is die mij zou kunnen inspireren om meer te gaan lezen. Niet dat ik nu een hekel aan boeken heb, maar ik heb er simpelweg de tijd niet voor om ze te lezen. En toch…..een paar keer per jaar begeef ik mij richting bieb, sluit me vervolgens een paar dagen op en lees die boeken dan in één ruk uit. Alleen biografieën en misdaadverhalen, want romans en thrillers zijn aan mij niet besteed.

Ik dwaal af ……waar het me eigenlijk om ging is Susan Smit, de heks.

Susan werkte - net als ik – een kleine tien jaar als fotomodel in binnen- en buitenland. Ze liep daar catwalks op en af en het is eigenlijk een klein wonder te noemen dat wij elkaar nooit tegen gekomen zijn. Ik ergerde me aan het oppervlakkige leven van het modellenleven en koos voor een carriere in de IT. Susan ging Publicistiek studeren aan de Universiteit van Amsterdam, overigens ook een plek waar wij elkaar nooit getroffen hebben.

Na haar afstuderen gaat zij als freelance-journaliste voor diverse bladen werken. In het jaar 2000 schreef ze een artikel over moderne heksen en besloot zich te gaan verdiepen in dit fenomeen. Ze deed eigen onderzoek en reisde door de Verenigde Staten om diverse heksen-goeroes te ontmoeten en leerde werken met kruiden en magie.

Op haar website www.susansmit.nl vond ik het volgende:

Nu Susan Smit tot heks is gewijd, zegt ze meer oog te hebben voor de seizoenen, de cyclus in de natuur en haarzelf. Ze is rustiger en bewuster gaan leven. Er valt bovendien nog veel te leren. Ze wil in ieder geval nog een heksenhuwelijk ervaren. "Dat duurt precies een jaar en een dag. Ik geloof namelijk niet in een verbintenis voor het leven."

Ik kijk in mijn agenda en probeer te plannen wanneer dat huwelijk (en huwelijksnacht natuurlijk) mij het beste uitkomt.

Mei/Juni: Jeugd EK Voetbal
Juni: WK-voetbal, Wimbledon
Juli: Tour de France
Juli/Aug: Vakantie

September 20006 tot september 2007 komt mij het beste uit. Nu Susan nog even mailen of het schikt.

4 Comments:

Blogger Polle said...

Nou succes dan maar! Klinkt als een bijzondere vrouw en ze ziet er op de foto ook mooi uit! Ik zou er voor gaan!

di mei 02, 08:57:00 p.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

uhmmm...ik vind die gozer achter het keyboard bij de MVKV4-band wel een stoot ;)

ma mei 22, 01:21:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik wou dat ik dat meisje was!!! Maar ik heb er geen kracht voor!!!

za mei 27, 05:49:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Keep on dreaming.

do sep 07, 08:22:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home