donderdag, maart 30, 2006

Eeuwig plankenkoorts


Zojuist ontving ik per mail de setlijst voor morgenavond. Sindsdien heb ik last van rillinkjes, waarschijjnlijk veroorzaakt door een lichte vorm van plankenkoorts. Ik ben gelukkig niet de enige die er last van heeft. Henk Westbroek vertelde ooit in een interview dat hij voor een optreden nog regelmatig moet overgeven van nervositeit.

Volgens wikipedia:

Plankenkoorts is een specifieke fobie voor het optreden in het openbaar, doorgaans bij toneel- of muziekvoorstellingen. Een lichte vorm van deze angst treedt opvallend vaak op bij mensen die beroepsmatig in de schijnwerpers staan, vlak voordat ze aan hun optreden beginnen. Meestal verdwijnt de angst echter acuut zodra ze het toneel betreden.
Bij ernstige gevallen van plankenkoorts kan iemand 'bevriezen' of in
paniek raken.

Bevriezen of paniekeren doe ik niet...gelukkig. En het klopt inderdaad dat de angst verdwijnt zodra het optreden begonnen is. Het is gewoon het wachten, de aanloop, de doem-scenario's, niet zeker weten of je in vorm bent. Het rare is dat het niet mijn eerste optreden is. Ik heb voor een veel groter publiek gestaan dan waar ik morgen mee te maken heb. Misschien komt het omdat we gejureerd worden en dat er mogelijk kritisch luisterend publiek is.



1. BREAKFAST AT TIFFANY’S
2. LONG TRAIN RUNNING
3. ANGELS
4. UNCHAIN MY HEART
5. ROCK THIS TOWN
6. BLOED, ZWEET EN TRANEN
7. KAN HET NIET ALLEEN
8. DE KAPITEIN DEEL II
9. DE STERREN
10. HIER
11. STIL IN MIJ
12. GROOT HART
13. WHEN THE LADY SMILES

Nr. 8, 10 en 13 speel ik niet mee.

Programma voor morgen: 19.15 aanwezig in Katwijk. 19:30 per touringcar (incl fans) naar Rotterdam. 22:45 optreden.

Tot 22:45 kijken we dus naar onze concurrenten. Hopen dat ze een foutje maken en de zaal niet plat spelen. Ik laat jullie weten hoe het afgelopen is.

http://www.plan-c.nl/ heeft een webradio, misschien dat we daar te horen zijn.

3 Comments:

Blogger Polle said...

Succes met spelen! Komt wel goed!

do mrt 30, 08:16:00 p.m.  
Blogger Polle said...

En en en ? Hoe is het gegaan?

zo apr 02, 06:24:00 p.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Gewonnen! Uiteraard....

In September mogen we nog eens terug komen en als we die winnen mogen we in Paradiso spelen.

ma mei 08, 07:51:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home