zondag, maart 12, 2006

Rachelle Ferell



Vroegah bezocht ik weleens het North Sea Jazzfestival. Ik weet niet precies welk jaar het was toen organisator Paul Ackett aankondigde dat hij een nieuw talent in de VS ontdekt had. Het zou gaan om ene Rachelle Ferell, een voormalig violiste en pianiste die nu een talentvol vocaliste was en over een uitzonderlijk stembereik zou beschikken. Uiteindelijk heb ik haar 2x live gezien en een cd aangeschaft. Zoals met veel cd's gaat weet ik wel dat ik ze heb maar draai ik ze soms jaren niet. Zo ook deze cd, totdat mijn zus deze week vroeg hoe dat gevoelige nummer van RF ook al weer heette dat als laatste op die cd stond. Ik wist het ook niet meer en de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik even moest zoeken om de cd te vinden. Het nummer heet "Peace on Earth" en meteen werd ik weer geraakt. Zoals vaker probeer ik ik de akkoorden op internet kon scoren, maar helaas..... De muziek kan ik jullie niet laten horen maar de lyrics zijn minstens de moeite waard.

Het refrein gaat zo:

How can we heal the wounds of the world
If we cannot heal our own?
And where does this peace on earth begin
If not in the home?



De rest van de lyrics kun je hier lezen.
http://www.iansolo.net/sololyrics/r/rachelle_ferrell.htm#::Peace%20On%20Earth

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Rick, terwijl ik jouw 'liefdesverklaring' voor Ferrell's muzak verklaart, lopen bij mij inderdaad de rillingen weer over mijn rug. Dat nummer en trouwens die hele CD is 'subliem'. Ik moet nodig weer es op zoek naar dat bandje dat je ooit hebt opgenomen voor mij. Het jaar waar je het over hebt is waarschijnlijk 1993. Keep the soul 'a live', Jezusje xx

do mrt 16, 10:26:00 a.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Jezusje,

Ik kan die cd oook voor je kopiƫren. Wel illegaal, maar dat geeft niet. Ik mag ook best eens iets stiekems doen.

do mrt 16, 02:07:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home