maandag, februari 25, 2008

Going back to my roots




Belofte maakt schuld. Dat betekent dat als je in een stoere bui dingen belooft, je ooit de rekening gepresenteerd krijgt. Helaas is mij dat nu ook overkomen.


Jaren geleden beloofde ik mijn gezin dat als ik ooit mijn 25 jarige jubileum op de zaak zou halen, wij op vakantie naar Bali zouden gaan. Welnu, 1 mei 2008 is dat het geval. Ik heb bij HR dubbel gecheckt of het honorarium (brutto maandsalaris netto) nog steeds uitgekeerd gaat worden.

Ja dus....conclusie: Bali

Nou klinkt dat allemaal heel positief. Er zijn immers ergere problemen te bedenken, ware het niet dat de olieprijzen momenteel sky-high zijn waardoor de vliegtickets praktisch onbetaalbaar geworden zijn.

Als een rasechte nederlander het web afstruinend naar de goedkoopste tickets, bleek China Airlines het voordeligst. Toen ik de online flight-schedule in beeld kreeg schrok ik even. Voor dit soort verre middenoosten vluchten is er gewoonlijk één tussenstop , meestal in Singapore, Kuala Lumpoer of Hongkong.

China Airlines daarintegen vliegt via Bangkok (Thailand) en Taipei (Taiwan) vervolgens naar Denpasar (Bali) en vice versa. Een aardig ommetje dus, wat mij meteen het lumineuze idee opleverde om stopovers te maken.

Uiteindelijk ziet ons reisschema er zo uit:

Zo 3 aug: Amsterdam-Bangkok-Taipei

Hier gaan we bijkomen van de reis en ons proberen aan te passen aan de tijdszone. Op ons verlanglijstje staan de Taipei 101 (101 verdiepingen hoge gebouw), de Koninklijke paleizen en Chaing Kai-Shek Memorial Halls.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Taipei_101

Vr 8 aug: Taipei- Denpasar (Bali)

Onze vaste chauffeur Ketut zal ons (hopenlijk) opwachten bij het vliegveld en ons naar het huis van mijn ouders in Jasri brengen. Van daaruit gaan we tripjes maken naar Kutah, Tanah Lot, de markt van Ubud en de wereldberoemde Pura Besakih tempel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pura_Tanah_Lot

Vr 15 aug: Denpasar –Taipei-Bangkok

In Bangkok komen we vrij laat aan en willen we maar een paar dagen blijven om naar vrienden in Pattaya te gaan. De bedoeling is om een hier nog een paar dagen heerlijk te genieten van het strand.

Vr 22 aug: Bangkok - Amsterdam

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jeetje wat een reislustige bewoners zijn die van de pr.b.str.; de een gaat naar Moskou en St Petersburg en de ander naar Bali en Taipei/Bangkok..........kook je nog wel eens iets Indisch ter voorbereiding????? wij houden ons aanbevolen om het te proeven!!!!

di feb 26, 05:45:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Rick,

Wat moet jij nou in Pattaya?
Dat is toch zo'n verderfelijk oord.
Daar ga je toch niet met je kinderen naar toe.
Of vergis ik me nou

wo feb 27, 11:29:00 a.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Ik ga daar namens het kabinet normen en waarden prediken.......

wo feb 27, 06:14:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hebben ze daar ook shop -gelegenheden?

do feb 28, 05:17:00 p.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Bangkok schijnt het walhalla te zijn voor de shopper. Wie ben jij eigenlijk? Anoniem zegt mij niets...

Rick

do feb 28, 05:51:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja; welke anoniem ben jij eigenlijk???? Ik ben steeds DË ""anoniem "" en de laatste ( 5de ) opmerking heb ik niet gemaakt!!!

Rick; ik neem aan dat jij wel weet wie de éérste ""anoniem "" is !!!

za mrt 01, 07:04:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja; welke anoniem ben jij eigenlijk???? Ik ben steeds DË ""anoniem "" en de laatste ( 4de ) opmerking heb ik niet gemaakt!!!

Rick; ik neem aan dat jij wel weet wie de éérste ""anoniem "" is !!!

za mrt 01, 07:05:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wacht met boeken tot de reacties in de Moslimwereld zijn bekoeld....
Geert W.

za mrt 01, 09:58:00 p.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Ik ken diverse anoniemen, dat is het probleem juist!!

ma mrt 03, 08:02:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Rick,
wat een reacties lees ik!
Zijn al die mensen jaloers, dat jij en je gezin eindelijk ''back to your roots''gaat?
Als jullie het nu kunnen doen is het beter dan dat je op latere leeftijd het nog moet doen met de kans dat er nooit wat van komt. Onze ervaring met zo'n trip, maak zo veel mogelijk stop-overs! Succes en heel veel plezier en als je Bali verlaat, zingt het liedje :''Oh, sayang é''en komt later terug om mijn geboorte eiland Java te zien.....(wanneer?)
Sinyojawa.

di mrt 04, 03:34:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat geweldig voor jou en je gezin
Rick !

vr mrt 14, 10:40:00 p.m.  
Blogger Unknown said...

hallo rick
helemaal geweldig hoor.
jullie zo ver weg ,Ja
maar de fam roots
liggen wel op Java in Bandoeng.
volgenden keer maar zeker.
gr loekie de postduif

di aug 12, 04:28:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home