vrijdag, september 14, 2007

Vaders waak over uw dochters!



Over het algemeen zijn ouders trots op hun kinderen en hier in huis is dat niet anders. Ik zeg het natuurlijk niet te vaak maar ik vind mijn dochter bijvoorbeeldeen knap kind. Natuurlijk, het getuigt van weinig gevoel voor bescheidenheid als je dit openlijk beweert maar via een slecht gelezen weblog moet het kunnen. Verder vind ik haar ook nog eens grappig, sociaal en qua intelligentie valt er ook weinig op haar aan te merken. Het leven lijkt haar voor de wind te gaan en kost haar weinig inspanning. In mijn ogen is ze een typisch zondagskind.

Logischerwijs hoop je dan ook dat ze later goed terecht komt en probeer je haar te behoeden voor de valkuilen des levens. Zo verwacht ik bijvoorbeeld van haar dat ze pas rond haar 30e begint te peinzen over uitgaan en vriendjes. Let op: peinzen hé, das nog niet echt uitgaan. Tot dan mag ze van mij naar hartelust sporten, postzegels en sigarenbandjes verzamelen, macra-meeën, musea en klassieke concerten bezoeken. Zolang het activiteiten zijn in veilige en betrouwbare omgevingen waar normen en waarden hoogtij vieren.
Leve JP, leve het kabinet van CDA en ChristenUnie!

Maar...........................................................

Locatie: Sportschool Thea Hoogervorst, Voorhout,
Datum: Woensdagavond 12 september 2007.

Tijdens het afdrogen na een heerlijke douche volg ik ongewild een gesprek tussen twee jongens van een jaartje of 15.


Jongen 1: “Hee Mike..hoe is het?”
Jongen 2: “Ja best joh...”
Jongen 1: “Jij zit tegenwoordig toch in Oegstgeest op school”
Jongen 2: “Ja het Rijnlands Lyceum”
Jongen 1: “Okee...hee...maarrehh....het Rijnlands in Oegstgeest schijnt wel minder te zijn dan in Sassenheim toch? ”
Jongen 2: “Echt helemaal niks daar man”
Jongen 1: “Weinig lekkere meiden hoorde ik”
Jongen 2: “Ja echt matig man. In Sassenheim zitten echt vet veel chickies”
Jongen 1: “Ja vertel mij wat, daar staat de school bekend om.”
Jongen 2: “Dat mis ik wel hoor”
Jongen 1: “Zou ik ook doen..ik ga daar nooit meer weg”

Ik: "Ho ho mannen...voor jullie informatie: mijn dochter, A, zit op het Rijnlands in Sassenheim....."
Jongen 1 + 2 in koor stamelend:"O......sorry meneer."

Ik wist niet wat ik erger vond. Het feit dat ze mij "meneer" noemden (ondanks mijn nog strakke lijf) of de vrouwonvriendelijke conversatie waar ik getuige van was.
Eigenlijk wilde ik de twee boys met hun hoofden tegen elkaar knallen, maar ja...ik had net gedoucht en had geen zin om weer te zweten.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ja Rick; jullie hebben inderdaad een knappe dochter en de jongens zien dat ook; dus tot haar dertigste braaf thuis lijkt mij een utopie!!!!!!

za sep 15, 09:32:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goh, toevallig ken ik ook zo'n vader ;-)

za sep 15, 09:39:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home