vrijdag, november 23, 2007

Mond Vol Tanden (eindelijk)




Het grootste naoorlogse project in ons vaderland sinds de aanleg van de HSL-lijn en de deltawerken is ongetwijfeld de huidige renovatie van mijn gebit.
Ik besef dat ik mij er erg kwetsbaar mee opstel maar toch wil ik jullie er graag van op de hoogte houden. Het enige wat ik van jullie als tegenprestatie verlang is dat jullie veel medelijden hebben, laten merken dat jullie mij (erg) stoer vinden en mij zo af en toe eens complimenteren met mijn stralende Colgate-glimlach. Meer niet.
Hierbij wat interessante feiten:

- De kick-off voor dit project heeft een week geleden plaatsgevonden onder de naam "Project Ompong Tempo Doeloe".

- De renovatie is gestart uit pure ijdelheid. Na het zien van zwemster Inge de Bruin vond ik het cosmetisch en esthetisch onverantwoord om nog langer mensen toe te lachen met een mond vol vullingen.

- Het totale project bestaat uit het plaatsen van twee bruggen, twee kronen en het bleachen van mijn tanden.

- Voor de goede orde: ik ben redelijk bang voor de tandarts, maar dat weerhield me nooit om te gaan. Het is dus niet zo dat ik een rampzalig gebit heb.

- Vermeldenswaardig is wel dat ik in mijn hele leven rond de 100 snelheidsbekeuringen heb mogen ontvangen van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB). Echter, op weg naar de tandarts ben ik - bevangen door zenuwen en bangheid- nog niet eens in buurt van de maximum snelheid gekomen. Ik zorgde er wel voor dat ik niet te laat arriveerde. Een chagrijnige tandarts bezoeken is als een hongerige vos in een kippenhok stoppen. Dat is de goden verzoeken om problemen.

- Tandarts van Oort uit Voorhout heeft zich om laten scholen in de Prince II-methodiek om goed in dit project te kunnen participeren.

- De uitslag van een uitgebreid vooronderzoek heeft aanbevolen dat dit project beter over 3 jaar verspreid kan worden. De reden is louter fiscaal. Om zoveel mogelijk te kunnen profiteren van mijn zorgverzekering kan ik elk jaar een deel te declareren.

- De totale kosten van het project is begroot op 4500 euro. Dit is inclusief haalbaarheids-studie, afvoer chemicalieën (bleken), aanschaf tranquillizers (goedkoper per kg !) en huur van een dwangbuis. Op basis van nacalculatie heb ik weten te regelen dat er een traumahelikopter gedurende behandeldagen op afroep beschikbaar is.

Inmiddels heb ik al vier bezoeken achter de rug. Het vooronderzoek waarin we tot een projectplan kwamen, het bleachen en twee dagen voor de eerste brug. Over twee weken wordt deze kroon gecontroleerd.
-
Enne...nog even over mijn tandarts: Als praktiserend hetero wil ik hier geen propaganda maken voor de herenliefde, maar ik hou echt zielsveel van die vent: meneer Van Oort is vergeleken bij mijn vorige tandarts (lees: masochist) echt een superlieve, goedaardige man. Zelfs zo relaxed en begripvol dat ik na afloop van een bloederige behandeling nog gezellig met hem na-keuvel. Ik had deze man echt twintig jaar eerder moeten ontmoeten want sinds ik overstapte lijkt de drempel veel lager dan voorheen.
-
Hoop niet dat ie dit leest anders staat me een duurbetaalde wortel/kanaalbehandeling te wachten......zonder verdoving....
-
Keep you informed!

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou Rick, ik ben benieuwd hoor...krijgen we ook voor- en na foto's te zien??!
Nu je dit opschrijft ga ik me trouwens pas afvragen wat er dan allemaal mis is met jouw gebitje..stom is dat. Zelf zit je er enorm mee, en een ander valt het niet eens zo op.
Nu sta je zeker helemaal achter die uitgave van 4500,- he? Hahaha!

di nov 27, 12:31:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wah Rick,
itu €4500 banyaaakk sekali (erg veel; vrij vertaald...)
Dat betekent, dat er een complete renovatie gepleegd wordt. Als je dat vergelijkt met een occasion auto....of reisje naar Menado!Trouwens, ik ben ook takut (bang) voor ''tukang gigi'', maar ik slof dat mijn schoonzoon net zo lief, misschien veel liever, is als die tandarts van jou.
Succes met de verdere verbouwing!

di nov 27, 03:27:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zie onderstaande link:

http://spitsnet.nl/nieuws.php/1/110260/cci

Je hebt straks meer zelfvertrouwen, plus! Je gaat er jonger uit zien!!

*commentaar verwijderd*

do nov 29, 06:04:00 p.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Grapppig, ik mocht vanwege de lengte van de behandeling gewoon werken op mijn laptop. Tandarts met draadloos netwerk...ideaal. Heb hem gelijk het stukje even laten lezen. Hij vond het leuk!

vr apr 18, 11:00:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home