zaterdag, mei 12, 2007

Summertime...Hummertime









I'm so excited, I just can't hide it,
I'm about to lose control and I think I like it.

I'm so excited, I just can't hide it,
I know, I know, I know, I want to.


Bovenstaande profetische woorden van de Pointer Sisters zijn de komende week mijn levensleus. Levensleus....huh? Ik zal het jullie proberen uit te leggen;
Het contract van mijn huidige lease-auto loopt op 1 juli af zodat deze vervangen moet worden. Dat wordt overigens een Kia Sportage, maar dat terzijde. Als lease-eigenaar heb ik de mogelijkheid om deze auto voor een handelaarsprijs over te kopen en dat is altijd interessant.

Alleen....deze prijs is gebaseerd op een schadevrije auto. En daar zit nu juist het knelpunt.

Betonnen paaltjes raak ik namelijk met enige regelmaat en ook bomen en doornige struiken zijn bij mij niet veilig. Tel daarbij op dat ik in een zeer kinderrijke buurt woon, waar driewielertjes en Loeki-fietsjes met oranje vlaggetjes dagelijks mijn laklaagje scalperen, en je zult begrijpen dat de auto een redelijk uitgeleefde indruk maakt.

Mijn ouders willen graag dat ik de auto voor hen koop want het blijft natuurlijke wel een jonge wagen met relatief weinig kilometers op de teller. Dus toen ik deze week de schade liet taxeren bij een bedrijf in Haarlem werd mij als service (vaste en regelmatig terugkerende klant) een heuse fun-car als vervangende auto tijdens de reparatie periode aangeboden.
-
Ik had keus uit de volgende 3 auto's en voelde mij als een kind in een snoepwinkel:
-
- Ford Mustang Cabrio of coupe
- Pontiac Solstice
-Hummer H3

Na lang wikken en wegen (ongeveer 0.5 nano-seconde) besloot ik de Hummer H3 te nemen. Ik heb nog eens geluk ook: dinsdag moet ik hem komen halen, maar door het lange hemelvaartsweekend hoef ik hem waarschijnlijk maandag pas in te leveren!

Trouwens, ik proef nu een vleugje jaloezie bij jullie maar realiseer wel dat het a-hell-of-a-job is om al mijn plannetjes voor de komende week goed in te passen:

- Champie drinken PC Hooftstraat Amsterdam.
- Kinderen dagelijks halen en brengen naar school.
- Elke dag boodschappen doen in plaatselijke buurtsuper.
- Tanken (loopt 1 op 5 geloof ik).
- Diverse fotosessies met collegae.
- Rondrit langs alle voormalige leraren die niet meer in mij geloofden.
- Rondrit langs alle ex-schoonvaders die mij te saai en soft vonden.
- Bezoek boulevards Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en Scheveningen


Ik ben inmiddels wel bezig met wat voorwerk. Bij een Hummer hoort natuurlijk bijpassende muziek, dus ik ben een cd-tje aan het branden met stemmige muziek.

- I'm so excited - Pointer Sisters
- Hummer nights - John Travolta
- In de Hummertime - Mungo Jerry
- Take the long way home - Supertramp
- Het is moeilijk bescheiden te blijven - Peter Blanker

Mischien nog suggesties van jullie kant?

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

He Rick,

Op het eerste lijstje mis ik nog

- Breda

:)

zo mei 13, 08:33:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hummertime.....and the living is easy ;)

Geniet ervan!

di mei 15, 10:49:00 a.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Haha goeie...Mir.

Ik heb m trouwens net opgehaald. Hij rijdt heel makkelijk want het is een automaat. De medewerkster van het bedrijf bood haar excuses aan voor het feit dat de reparatie langer gaat duren. "Wij waarderen uw flexibele opstelling" zei ze.

di mei 15, 11:17:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Op maandag: "Tis weer voorbij die mooie Hummer" Jouw Priend

di mei 15, 01:54:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach ja....een kinderhand is gauw gevuld. toch? Veel plezier en denk aan de paaltjes en andere obstakels!!!!!

di mei 15, 07:36:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

onze huizen zijn gelijk in waarde gestegen; de verkoopprijs van het te-koop-staande huis van de "" buren "" is sinds vandaag verdubbeld!!!! Goed gedaan Rick!!!
Wanneer mag ik een rondje mee naar ZANDVOORT!!!!!!!!!!!

di mei 15, 07:38:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vertel ook nog ff hoe het nou was !
Heb je een beetje genoten ?

ma mei 21, 08:16:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

I'm to sexy for my car. (Right said Fred)
Hou je haarstukje vast.

Rijdt hij lekkerder, dan een Suzuki swift?
Gebruikt in elk geval wel iets meer benzine.

di mei 22, 11:18:00 a.m.  
Blogger Ricks-Ja said...

Piet,

Elke wagen rijdt lekkerder dan een suzuki-swift ;-)

wo mei 23, 08:34:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home