dinsdag, maart 27, 2007

Bouwvakkersdecolleté



Ik heb een broertje dood aan klussen. Deze aversie is ontstaan in 1987 toen wij ons huis verbouwden en ik ergens "overklust" ben geraakt. Drie weken lang waren we in touw met latex, parket, alabastine, schuurpapier en andere ongein. De periode daarna zorgde een soort dwangneurose er voor dat ik mezelf dagelijks de plicht oplegde om iets te repareren of opknappen. Sinds die tijd heb ik nog maar sporadisch ge-doe-het-zelfd en was ik hooguit bij calamiteiten bereid de gereedschapskist te openen.
-
-
Een paar weken geleden werd ik onrustig wakker en ben ik in een vlaag van impulsiviteit de tegels uit het toilet gaan bikken. Op zich best een goed initiatief (afgezien van het tijdstip dan, 8:00) maar na een paar uur begon ik het toch zat te worden. Uiteindelijk heb ik toch doorgezet en hebben respectievelijk een bevriend stucadoor en een overbetaalde loodgieter er voor gezorgd dat ik vrijdagavond j.l. kon beginnen met tegelen.
-
-
Ik ging zeer secuur te werk, vastberaden om toekomstige toiletbezoekers schaamteloos de poepdoos aan te kunnen bieden. En zowaar.....het lukte wonderwel en toen ik trots diep voorovergebogen een nieuwe tegel plakte kreeg ik een compliment uit onverwachte hoek:
-
-
"Zoooo hee pap..........!" zei mijn dochter A verrukt nadat ze een tijdje mijn kunstwerk bewonderd had.
-
Quasi verbaasd reageerde ik met een timide: "Wat is er dan?"
-
"Je lijkt net een echte bouwvakker", aldus A.
-
Kennelijk zag het er allemaal erg professioneel uit en ik voelde happy onder haar loftuiging.
-
"Ach ja....meis.....tegelen is gewoon een kwestie van netjes werken. Dan ziet het er al gauw netjes uit hoor". Als ik ooit ontslagen wordt - dacht ik - kan ik altijd nog de bouw in.
-
"Hi hi hi....dat bedoelde ik niet hoor, pap. Ik zie je bilspleet....hihihi"
-

En weg was ze.
Hartelijk dank......totaal meer dan 10 uur gebeuld en wat krijg je voor waardering?
Nothing, nada, nul, rien, nihil, nichts, zero.

Volgens Wikipedia:

Bouwvakkersdecolleté is een volkse term voor het zichtbaar zijn van de bovenkant van de bilspleet boven de band van de broek. De naam is ontstaan vanwege de gelijkenis met het decolleté bij vrouwen: twee huidkleurige wangen met een spleet ertussen. Het bouwvakkersdecolleté is voornamelijk te zien bij mensen die vaak voorovergebogen werk doen met een strakzittende broek, zoals een spijkerbroek, waaronder bouwvakkers. Het bouwvakkersdecolleté wordt vaak als onflatteus gezien. Het Engelse bedrijf Jockey levert een onderbroek met speciale inzetstukken die het zichtbaar maken van de bovenkant van de bilspleet tegen moet gaan[1].

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jaja Pap, een beetje over mij schrijven xP! Lekkere bouwvakker .. nu zit ie naar desperate housewives te kijken.. Naja pap, leuk stukje!

xxJe állerliefste Dochter!

di mrt 27, 08:25:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk om zo'n dochter te hebben !!!!!!!!!!!!!!!

wo mrt 28, 04:31:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Laat je dochter maar kletsen. Jij hebt straks een mooie nette WC.
Kan je lekker gaan zitten stinken als een bouwvakker. ;)

do mrt 29, 10:11:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach ja Rick......dat heb je met meisjes van dertien.......!!!!Wat heb ik in mijn gezinnetje toen te verduren gehad .....Advies: genieten en big smilen, want straks zijn ze het huis uitgevlogen en dan....geen scheitopmerkingen meer van dochter lief!
Sukses met je .....tegels.

di apr 03, 06:43:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home