maandag, juli 24, 2006

De assistent van dokter van der Ploeg



Regelmatig krijgen wij mensen over de vloer. Donderdag kwamen er bijvoorbeeld vier amerikanen eten die mijn vrouw uitgenodigd had en ook het afgelopen weekend stond er bezoek gepland.

Opeens vond ik het een puinhoop in en om ons huis. Onrustig werd ik ervan. Normaliter ben ik degene die zich er niet aan ergert, maar vrijdag j.l. barstte de bom. Om 20:00 kreeg ik een ontzettende drang om ons knusse maar rommelige huis rigoreus op te ruimen.

Rigoreus opruimen betekent bij mij: herindelen, weggooien, kale woonkamer, kale gang, tuin kaal/snoeien , alles kaal, alles saai. Maar wel opgeruimd en beheersbaar.

O ja, voor 8 euro werden beide auto’s door dochterlief en een vriendinnetje uitgesopt. En om de opdracht binnen te halen pimpten ze de voortuin voor dat geld ook nog op.

De volgende ochtend vroeg reed ik met een achterbak vol rotzooi (2 kuub) richting de gemeentewerf en werd ik rustig en de nam mijn opruimwoede af . Thuisgekomen zat mijn vrouw mij chagerijnig in de sfeerloze, kille huiskamer op te wachten. Nog maar net uit bed gekomen bleek de aanblik van de kantoorachtige uitstraling van ons huis niet echt bevorderlijk voor haar ochtendhumeur.

“Over een week is het hier toch weer een puinhoop!” zei ze. En ze hoopte vurig dat ze gelijk zou krijgen.
“Ik ga de netheid in dit huis bewaken” gaf ik tegengas. “Steriel is vanaf nu het sleutelwoord hier in huis”

Dit ging zo'n uurtje door waarna we een status quo overeen kwamen.

Ik houd jullie op de de hoogte……








Volgens wikepedia:

Mien Dobbelsteen is een karakter uit de Nederlandse televisieserie Zeg 'ns AAA uit de jaren 80. Deze rol werd vertolkt door actrice Carry Tefsen.
Mien Dobbelsteen, getrouwd met bouwvakker Koos Dobbelsteen (gespeeld door John Leddy), is de huishoudster van dokter Lydie van der Ploeg. Getooid met een grote bos rood krulhaar en meestal gekleed in een bloemetjesjurk, groeide ze in de serie uit van ondersteunende rol tot één van de hoofdrollen. Mien Dobbelsteen heeft een zeer schelle stem, staat optimistisch en enigszins naïef in het leven, en heeft een zus die luistert naar de naam Annie (gespeeld door Ria Valk).
Omdat ze in de serie zo grondig het huishouden regelt, is haar naam synoniem geworden voor iemand die extreem netjes is.
Door haar populariteit verschijnt Mien Dobbelsteen ook buiten de serie om in de publiciteit. Zo is er eind jaren 80, begin jaren 90 een radioreclame voor een middeltje tegen vlooien, waarin Mien de hoofdrol speelt, en verschijnt ze in 2005, zo'n 15 jaar na de laatste aflevering van Zeg 'ns AAA, wederom in een radioreclame.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou het zag er geweldig uit hoor...klasse Rick ;)

ma jul 24, 02:05:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waarom lijkt het, soms, dan toch nog dat er een bom ontploft is?

do sep 07, 07:04:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home